Szkolenia

Nasza firma opracowuje od 3 do 6 nowych tematów szkoleniowych rocznie dotyczących albo całych pojazdów (MONOGRAFIA) lub specyficznych systemów zainstalowanych w pojeździe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów naszą kadrę szkoleniową tworzą trenerzy z długoletnią praktyką zawodową, jak i doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń technicznych, wzbogaconą o trenerów zewnętrznych.

Geometria zawieszenia, budowa i diagnostyka układów zawieszeń

Zakres szkolenia:

  • Typy i rodzaje stosowanych zawieszeń 
  • Drgania i wibracje dochodzące z układu jezdnego. Częstotliwości drgań własnych układu masy nieresorowanej
  • Metodyka diagnozowania uszkodzeń układu zawieszeń. Omówienie najczęstszych uszkodzeń
  • Pojęcie zużycia elementów układu zawieszenia. Kiedy wymieniamy?
  • Metodyka prawidłowego montażu części zawieszeń
  • Typy i rodzaje tulei metalowo gumowych. Demontaż i wymiana
  • Pojęcie zgodności części z OE 
  • Wpływ jakości montowanych części na takie parametry jak: trwałość, parametry jazdy, jakość jazdy, geometria układu jezdnego
  • Różnica pomiędzy geometrią układu jezdnego a zbieżnością układu jezdnego.  
  • Pojęcia związane z geometrią układu jezdnego – regulacja
  • Typy opon, zastosowanie, uszkodzenia, kiedy naprawiamy
  • Wariacja siły koła. Przyczyny ściągania samochodu
  • Pojęcie kompensacji i dlaczego należy ją wykonać w czasie geometrii
  • Zawieszenia wielowahaczowe w grupie VW – pojęcie krzywej zbieżności 
  • Zawieszenia modyfikowane – zasady regulacji 
  • Zawieszenia pneumatyczne, regulacja wysokości zawieszeń. Wpływ prawidłowego ustawienia wysokości zawieszenia na regulację geometrii układu jezdnego 
  • Układy kierownicze. Czujniki konta skrętu i momentu w układach wspomagania kierowniczego: elektrycznego i hydraulicznego
  • Kalibracja czujników kąta skrętu i momentu siły
  • Wpływ układu ESP na prowadzenie pojazdu. Zasada działania. Kiedy samochód będzie ,,ściągał”
  • Kalibracja czujników przyśpieszeń wzdłużnych i poprzecznych – wpływ ustawień na jazdę na wprost Praca na samochodzie
  • Regulacja geometrii układu jezdnego na stanowisku. Zasady i wyjątki