Zakres szkolenia:
- Pojęcie drgań i hałasu w układzie hamulcowym samochodu
- Z czego zbudowany jest klocek hamulcowy. Norma ECE 90 a produkt OEM
- Z czego zbudowana jest tarcza hamulcowa. Jakie parametry wpływają na jakość tarczy w czasie hamowania i eksploatacji długoterminowej. Jakość Quaro
- Metodyka doboru klocków i tarcz hamulcowych. Zalecenia producenta samochodu oraz Quaro
- Metodyka postepowania krok po kroku w czasie wymiany klocków i tarcz
- Kiedy wymieniamy tarcze hamulcowe. Odczytanie wymiaru minimalnego i max. dla tarczy. Metodyka pomiaru tarczy. Minimalna dopuszczalna grubość klocka hamulcowego
- Za co odpowiada sprężyna odciągająca zacisk. Kiedy wymieniamy?
- Typowe i nietypowe uszkodzenia tarcz hamulcowych i klocków. Przyczyny ich powstania
- Pojęcie bicia tarczy hamulcowej. Dopuszczalne parametry, metodyka pomiaru. Praca na modelu
- Chemia warsztatowa. Co stosujemy i kiedy. Wpływ nieprawidłowo zastosowanej chemii warsztatowej na prace układu hamulcowego oraz elementów elektrycznych w tym układzie: czujniki ABS itp.
- Wymiana klocków hamulcowych w układach EPB, SBC ( elektryczny hamulce postojowy)
- Wymiana szczęk w układach tarczo bęben. Metodyka regulacji
- Typy i rodzaje płynów hamulcowych. Normy i zastosowanie poszczególnych typów płynów do hydrauliki układów hamulcowych
- Wymiana płynu hamulcowego za pomocą dostępnych narzędzi na rynku
- Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego w pojazdach hybrydowych
- Jazda testowa. Pojęcie ,,układania” – docierania powierzchni klocka hamulcowego do powierzchni tarczy hamulcowej
- Wydanie samochodu po naprawie układu hamulcowego