Zakres szkolenia:
- Strategia zasilania podzespołów we współczesnych pojazdach samochodowych
- Najczęściej występujące usterki elektryczne we współczesnych pojazdach samochodowych
- Magistrale komunikacyjne i problemy z nimi związane
- Urządzenia diagnostyczne, testery, mierniki, oscyloskopy, oprogramowanie diagnostyczne
- Metody pomiarów i weryfikacji warsztatowej
- Zasada działania, budowa i obsługa oscyloskopu (cyfrowy, analogowy)
- Podstawowe zastosowania oscyloskopu w technice pomiarowej
- Omówienie rodzajów sygnałów elektrycznych
- Wartości pomiarowe i ich interpretacja – korzystanie ze wzorów przebiegów (metoda porównawcza)
- Wpływ oscyloskopu na źródło badanego sygnału;
- Dokumentacja techniczna – praktyczne posługiwanie się schematami elektrycznymi
- Budowa poszczególnych czujników i elementów wykonawczych, zasada ich działania
- Generatory przebiegów (w tym PWM) i ich zastosowanie w sterowaniu elementów
- Czujniki temperatury, ciśnienia, położenia, prędkości obrotowej itp. – pomiary, interpretacja wyników
- Szerokopasmowe i dwustanowe sondy lambda, metody ich sprawdzania, pomiary
- Poszukiwanie „przygotowanych” usterek w układach sterowania samochodu
- Określanie przyczyn ich powstania na podstawie kodów błędów, pomiarów + naprawa
- Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem niezbędnych narzędzi